Du behøver ikke at lede længe efter svar på dine spørgsmål. Nedenfor har vi samlet vores svar på kunders hyppigst stillede spørgsmål – samt alt hvad der kan være relevant og interessant for dig at vide.

Siden her er sidst opdateret 01/01-2024

Bestilling, ændring og annullering

Smørrebrød:
Perfekt til enhver form for frokost, hvad enten det er uformelle sammenkomster, møder, fester eller andre arrangementer. Vores smørrebrød er kendt for sin velsmag, høje kvalitet og visuelle udtryk samt muligheden for lune stykker smørrebrød, gør det også velegnet til aftenarrangementer.  

Minismørrebrød:
Ideelt til stående arrangementer, som en reception eller lign. eller som en smagfuld mellemret. Det kan også bruges som en forret eller appetizer for dine gæster. 

Family Style:
Få en bredere smagsoplevelse med et udvalg af Aamanns klassikere. Del maden med dine gæster og sammensæt dit helt eget smørrebrød. 

Sandwich:
Designet til dem, der foretrækker et velsmagende, hurtigt og uformelt måltid. Perfekt til møder, receptioner, sommerpicnic og ideelt til mad ”på farten”.

Vores smørrebrød varierer efter sæsonen, men det er ofte kun toppings, der ændres. Vi tilbyder altid mindst 10 forskellige varianter, herunder vegetarisk, fisk, fjærkræ, kød, ost og sødt. Vælg dine personlige favoritter eller prøv lidt fra hver kategori for en alsidig smagsoplevelse. 

Hvor mange stykker smørrebrød anbefaler I per person?

Vi anbefaler som udgangspunkt 3 stykker af vores almindelige stykker smørrebrød per person til et mættende måltid. Er du i tvivl om det slår til, kan du altid bestille lidt ekstra stykker til de mest sultne. Vores lune stykker er lidt større og mætter lidt mere end et almindeligt stykke.

Hvor mange stykker minismørrebrød anbefaler I per person?

Vores minismørrebrød er halvt så store som vores almindelige smørrebrød. Vi anbefaler som udgangspunkt 6 stykker minismørrebrød per person. Hvis du ønsker et mindre og lettere måltid, anbefaler vi 3-4 stykker minismørrebrød per person.

Hvor mange sandwich anbefaler I per person?
Vi anbefaler som udgangspunkt 1 hel sandwich af to halve per person. Til de mest sultne anbefaler vi 3 halve sandwichs ved et hovedmåltid.

Alt du bør vide om vores 5-retters family style menuer
Få et større udvalg af Aamanns klassikere til deling med dine gæster. Kan bestilles fra kun 4 kuverter. Egner sig både til frokost og aftenservering til festlig lejligheder. 

Vi anbefaler at vælge tilvalg, hvis du ønsker et større udvalg af retter, eller hvis menuen skal nydes over længere tid. Der medfølger rugbrød og smør, og vi anbefaler tilkøb af vores økologiske hjemmebagte surdejsbrød. For den perfekte oplevelse anbefaler vi tilvalg af dessert – desserterne portionsanrettes.

Alt du bør vide om vores 7-retters family style menuer
Vores 7-retters menuer er et mættende måltid i sig selv. Kan bestilles fra kun 4 kuverter. Egner sig både til frokost og aftenservering til festlig lejligheder. 

Vi anbefaler at vælge tilvalg, hvis du ønsker et større udvalg af retter, eller hvis menuen skal nydes over længere tid.

Man kan som udgangspunkt ikke udskifte retter i menuerne, da det er en fast menu, hvis I er et selskab på over 20 gæster, kan vi I nogle tilfælde gøre en undtagelse. For den perfekte oplevelse anbefaler vi tilvalg af dessert – desserterne portionsanrettes.

I højtiden omkring påske og jul, tilbyder vi i stedet for 5 retter, hele 7 retter i vores family style menuer. Menuerne vil være med et twist af jul eller påske. For mere information, henvises der til ovenstående information omkring 7-retters family style menuer.

Du kan bestille smørrebrød med en times varsel til samme dag, men jo før er altid bedre, så vi kan forberede os bedst muligt på jeres ordre. Den mest optimale tidsramme for bestilling af smørrebrød er som følger: 

  • 0 – 25 stykker smørrebrød – samme dag
  • 25 – 50 stykker – 1 døgns varsel
  • 50 – 75 stykker – 2 døgns varsel 
  • 75 – 100 stykker – 3 døgns varsel
  • 100 – 250 stykker – 5 døgns varsel
  • Over 250 stykker – kræver nærmere vurdering,
    kontakt venligst Customer Care.

Du kan bestille minismørrebrød med 36 timers varsel. Den mest optimale tidsramme for bestilling af minismørrebrød er som følger:

  • 0 – 100 stykker mini  – 36 timers varsel
  • 100 – 200 stykker mini – 3 døgns varsel
  • 200 – 350 stykker mini – 5 døgns varsel
  • 350 – 500 stykker mini – 1 uges varsel
  • Over 500 stykker mini – kræver nærmere vurdering,
    kontakt venligst
    Customer Care.

Du kan bestille 5 -og 7-retters family style menuer med 36 timers varsel. Den mest optimale tidsramme for bestilling er som følger:

  • 0 – 15 kuverter – 36 timers varsel
  • 15 – 25 kuverter – 3 døgns varsel
  • 25 – 50 kuverter – 1 uges varsel
  • 50 – 75 kuverter – 2 ugers varsel
  • Over 75 kuverter – kræver nærmere vurdering.
    kontakt venligst vores Customer Care.

Du kan bestille sandwich med tre timers varsel til samme dag. 
Den mest optimale tidsramme for bestilling af smørrebrød er som følger: 

  • 0 – 10 hele sandwichs af to halve – samme dag 
  • 10 – 25 hele sandwichs af to halve – 2 døgns varsel 
  • 25 – 50 hele sandwichs af to halve – 3 døgns varsel  
  • 50 – 100 hele sandwichs af to halve – 5 døgns varsel 

Over 100 kræver nærmere vurdering, kontakt venligst vores Customer Care.

Du kan nemt oprettet en ordre via Aamanns webshop. Kræver din ordre ekstra opfølgning. kontakt venligst vores Customer Care.

Du kan godt foretage ændringer i en ordre der allerede er oprettet, så længe det ikke overskrider vores regler og vilkår for ændringer, dette fremgår af vores handelsbetingelser.

Kontakt venligst vores Customer Care, så forsørger vi at hjælpe bedst muligt. 

Du kan godt annullere din ordre. Læs vores handelsbetingelser her, for at få svar på hvordan vi håndterer ordreannulleringer.

Hjælp til dit arrangement

Hvordan håndterer jeg et stort selskab

Vores Customer Care team står altid klar til at assistere og rådgive dig. Vi har omfattende erfaring i, at håndtere arrangementer med flere hundrede gæster, og sikre en fejlfri tilberedning og levering. Bemærk at vi på særligt travle dage i jul og påske, ikke kan garantere serveringspersonale. Tøv ikke med at kontakte os på +45 20805200 eller [email protected], alle hverdage fra kl. 09.00 til kl. 16.00.

Specielle kostbehov

Vi imødekommer allergier, så vidt det er muligt. 

Ved bestilling i webshoppen, kan man orientere sig om allergener, ved at klikke på symbolet “I”, i højre hjørne af fotoet. 

Nævn gerne i kommentarfeltet ved bestillingen hvilke allergener vi skal tage højde for og hvilke stykker der ønskes.

Har vi ikke mulighed for at imødekomme dit ønske vil vi kontakte dig, og prøve at finde en løsning.

Vi pakker som udgangspunkt maden med allergi-hensyn i en æske for sig og markerer tydeligt med label.

Vi imødekommer veganere, ved at tage udgangspunkt I vores vegetariske stykker smørrebrød og laver dem vegansk.

Vores lune stykker smørrebrød samt desserter kan ikke laves veganske.

Vores family style menuer kan laves vegansk, vi tager udgangspunkt i retterne fra vores vegetariske family style menuer. Vi garanterer ikke samme antal retter, men mængden vil være den samme.

Bemærk info omkring sandwich: Vi imødekommer ikke generelle allergener, med mindre der foreligger en stor ordre (+50 stk.). Henvendelser bedes rettet til Customer Care – [email protected].

Vi tilbyder et udvalg af vegetariske sandwichs. Vi tilbyder ikke veganske, glutenfrie eller laktosefrie sandwich, i stedet tilbydes smørrebrød. 

Alt om levering

Vi kan levere smørrebrød og  minismørrebrød i tidsrummet 11:00 – 20:00 samt family style menuer i tidsrummet 11:30 – 20:00. Vi kan levere sandwichs i tidsrummet 11.00 til 16.30 alle ugens dage.

En tidligere levering kan i nogle tilfælde lade sig gøre, forhør dig gerne hos os omkring mulighederne.  

Vi anbefaler at få ordren leveret så tæt på spisetid som muligt, så maden holder sig helt frisk indtil servering, samtidig opnås den bedste kvalitet. 

For at sikre optimal kvalitet og friskhed følger vi fødevarestyrelsens 3-timers regel, hvilket betyder, at der maksimalt bør gå 3 timer fra maden forlader vores deli, til den bliver spist. 

Vi stræber os på at levere inden for det ønskede leveringsinterval. Vær opmærksom på, at i særligt travle perioder som jul og påske, kan leveringen ske med et udsving på op til 20 minutter, før og efter det ønskede leveringsinterval. Vi opfordrer dig, derfor til at bestille din mad i god tid.

Leveringsintervallet fremgår af din ordrebekræftelse, som du modtager kort tid efter, at din bestilling er gået igennem til os. 

Vi tilbyder levering i hele Storkøbenhavn og store dele af Nordsjælland.

Hvis dit postnummer ikke kan registreres i forbindelse med bestillingen, så skriv eller ring til os, og hør om mulighederne for levering til din adresse. Kontakt Customer Care på +45 20805200 eller skriv til [email protected]

Prisen for levering af smørrebrød og family style menuer starter fra 99 kr. Leveringsprisen varierer efter dit postnummer og størrelsen på din ordre. 

Prisen for levering af minismørrebrød på bambusfade starter fra 310 kr. 

Har du en specifik information til chaufføren vedrørende leveringen, er det muligt at skrive en bemærkning i kommentarfeltet i forbindelse med bestilling. Skriv gerne på engelsk. 

Såfremt du på leveringsdagen måtte have særlige informationer til chaufføren, kan du ringe direkte til Lastlap kundeservice på telefon +45 70604145

Anretning og emballage

Vores smørrebrød bliver anrettet i FCS-godkendte engangsemballage, hvorfra det er nemt at stille på bordet til en buffet, eller tallerkenanrette det.

Smørrebrødet bliver pyntet færdigt, med det sprøde element og urter, så det er nemt for dig at gå til. Vi anbefaler at få ordren leveret så tæt på spisetid som muligt, så du får det helt frisk og dermed den bedste kvalitet. Skal smørrebrødet stå mere end 1 time inden det skal spises, anbefaler vi at få leveret pynten ved siden af, da det ellers kan nå at falde lidt sammen. Skriv blot i kommentarfeltet på din ordre, hvis du ønsker pynten ved siden af.

Vi pakker som udgangspunkt ordrerne så vi bruger så lidt emballage som muligt. Hvis du ønsker f.eks. portionsanrettede ordrer – dvs. én æske pr. person, kan vi godt håndtere dette, skriv da venligst “portionsanrettet” i kommentarfeltet. Vi forbeholder os retten til at tillægge et pakkegebyr ved portionsanretning.

Vores minismørrebrød kan enten leveres i FCS-godkendte engangsemballage, eller du kan vælge at få dem anrettet på bambusfade. Ved levering på bambusfade, vil der være et ekstra leveringsgebyr. Bemærk at dagen efter levering skal fadene returneres. Du kan også bestillie afhentning, prisen vil være den samme som ved levering.

For at få det mest skarpe udtryk, anbefaler vi at få topping leveret ved siden af – især ved levering på fade. Vi sørger for, at det er let at gå til. 

Der kan være op til 20 stykker minismørrebrød i hver æske, hvis du vælger vores flotte æsker.

Der kan være 25 stykker minismørrebrød på ét fad, hvis du vælger bambusfade.

Vores family style menuer bliver altid anrettet i FSC-godkendte engangsemballage, som er lige til at stille på bordet. Du kan også nemt anrette retterne i dine egne fade og skåle.

Der kan være retter i menuen, der med fordel kan lunes, varmevejledning vil medfølge til disse. Har du ikke mulighed for at lune retterne, kan de også nydes kolde. Der er med andre ord, ingen af vores retter, der kræver tilberedning.

Ved bestillinger over 8 kuverter vil vi anrette menuen med mere end ét fad af hver ret.

Alle retterne leveres med sprøde elementer og urter ved siden af, så det kan pyntes af lige inden servering. Det er nemt at gå til, da vi pakker toppings i små bøtter, hvorpå vi tydeligt markerer hvilke toppings der hører til hvilke retter.

Sandwichene pakkes i vokspapir og anrettet i FCS-godkendt engangsemballage, lige klar til at blive serveret.  

Hvis der er behov for servietter eller andet engangsservice kan dette tilkøbes. Kontakt gerne Customer Care på [email protected] ved bestilling af dette.  

Reklamation

Skulle du komme ud for fejl og mangler i din ordre, så kontakt gerne Customer Care på +45 20805200 i kontorets åbningstider, som er alle hverdage fra kl. 09.00 til 16.00, eller skriv til [email protected]. Hav gerne dit ordrenummer klar ved henvendelse. 

Skulle du mod al forventning komme ud for at modtage mad, der ikke lever op til vores skarpe kvalitetskrav, må du hurtigst muligt kontakte os, så vi kan blive bekendt med den oplevelse, du har haft. Ring til os på +45 20805200 eller skriv til [email protected].

Billededokumentation er enormt brugtbart for os til videre feedback og fremtidig kvalitetssikring

Der er ikke fortrydelsesret på mad og levnedsmidler.

Du har naturligvis 14 dages fortrydelsesret på alle andre varer som f.eks. vores sæber og kogebøger så længe emballagen er ubrudt. 

Hvis du ønsker at returnere dine varer så skriv til [email protected]. Hav gerne dit ordrenummer klar ved henvendelse.

Skulle du, trods vores procedurer og bedste intentioner, modtage varer, der er gået i stykker ved modtagelse, håber vi at høre fra dig med det samme. Ring til os på +45 20805200 eller skriv til [email protected], så finder vi en passende løsning.

Hav gerne dit ordrenummer klar ved henvendelse.

Sender du en mail, vil vi blive rigtig glade for at få billeddokumentation med. Dette er blot til videre feedback og fremtidig kvalitetssikring.  

Økologi

Vi er stolte af at være certificeret med det Økologiske Spisemærke i sølv, hvilket garanterer, at 60-90% af de råvarer, vi anvender, er økologiske.

Vi prioriterer at anvende lokale og danske råvarer, samt frugt og grøntsager i sæson. Kødet kommer fra dyr, der har levet et anstændigt liv på friland,

alle mejeriprodukter er økologiske, og vores korn bliver dyrket efter biodynamiske principper på marker ved Herslev.

Dette betyder, at vores menu altid følger sæsonens rytme, og der kan derfor forekomme ændringer i menuen for at tilpasse de skiftende råvarer.