Disse handelsbetingelser er gældende for al handel på Aamanns.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 21.03.2023

Alle bestillinger på Aamanns skal ske som følger, medmindre andet er aftalt:

  1. Indtast dine kundeoplysninger, vælg leveringsform og leveringstidspunkt
  2. Vælg varer og antal, som du ønsker og læg dem i indkøbskurven
  3. Fra indkøbskurven på sidens højre side kan du løbende følge din bestilling og vælge “gå til kurv”
  4. Fra vareoversigten kan ordren justeres, hvorefter der fortsættes til levering
  5. Bekræft at alle oplysninger er korrekte, acceptér vores handelsbetingelser og godkend ordren ved at betale

Vi ønsker at være så fleksible som muligt, men da vi laver maden fra bunden og bemander afhængig af travlhed, har vi nogle simple vilkår omkring ændringer og afbestilling vedr. ordrer hos os. Medmindre andet er specifikt skriftligt aftalt fra vores side, forholder vi os til nedenstående vilkår.

Ved mindre ordrer på under kr. 2.000 inkl. moms, kan der frit annulleres frem til senest kl. 15.00 dagen inden ordredatoen. Herefter kan der som udgangspunkt ikke annulleres, men kontakt os gerne og hør om mulighederne.

Ved større ordrer på over kr. 2.000 inkl. moms, gælder følgende vilkår:

  • Mere end 72 timer før tidspunktet for din ordre kan annulleringen ske uden beregning
  • 72 timer før tidspunktet for din ordre opkræves 75% af den totale ordresum
  • 48 timer eller mindre før tidspunktet for din ordre opkræves 100% af den totale ordresum
  • Ved særligt store ordrer eller særlige ordrer, kan der gælde særlige afbestillingsvilkår, som vil kommunikeres skriftligt.
 

Ved ordrer på 5 -og 7-retters Family style menuer, gælder følgende vilkår:

  • 72 timer før tidspunktet for din ordre, kan hverken annullering eller nedjustering ske
  • Der vil i tilfælde af annullering eller nedjustering senere end ovenstående ske en 100% afregning af det bestilte
  • Eventuelle opjusteringer vil afhænge af omfang, dato og tid. Vi vil altid gøre vores bedste for at imødekomme jeres ønske om opjustering, hør os gerne om mulighederne

Aamanns leverer i hele Storkøbenhavn og store dele af Nordsjælland. Vi kontrollerer din adresse, når du bestiller, så vi er sikre på, at du bor i et område, hvor vi leverer. Bemærk at der er nogle postnumre i Nordsjælland, som ikke bliver godtaget ved bestillingen, da vi behøver en direkte dialog med vores leverandører omkring leveringen, kontakt os endeligt og hør om mulighederne for levering til ønsket adresse.  

Bemærk at vi ikke garantere, at kunne levere på det eksakte tidspunkt. Normalt vil vi kunne levere +/- 30 minutter inden for det angivne tidspunkt. I weekender og i særligt travle perioder, som i julen, påsken og pinsen, kan der opstå forsinkelser på op i mod 45 minutter til en time ift. det angivne leveringstidspunkt. Bestil derfor maden i god tid. 

Plastickasser og bambusfade tilhører Aamanns. Kasserne og fadene inspiceres og genbruges til nye ordrer. Vi forbeholder os retten til at opkræve betaling som erstatning for bortkomne kasser og fade.

Afhentning af ordrer kan ske fra: Aamanns Deli og Takeaway på Østerbro: Øster Farimagsgade 10, 2100 København Ø, Telefon: 20805201 eller Aamanns eli og Takeaway i Carlsberg Byen:  Kildepladsen 8, 1799 København V, Telefon 20805209 

Bemærk at 5 -og 7-retters menuer kun kan afhentes fra vores Deli og Takeaway i Carlsbergbyen.

Kunden forpligter sig til at afhente sine varer på det aftalte tidspunkt, efter 3 timer kaseres varene og varene refunderes ikke. Det kan forholde sig anderledes, hvis kunden har en skriftlig aftale.

Du kan betale via MobilePay eller med ét af disse betalingskort:
Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Visa Electron, Maestro og JCB. Din betaling hæves først, når vi har afsendt din bestilling fra vores takeaway.Vi opkræver kun et kortgebyr på erhvervskort og private kort udstedt uden for Danmark. 

Det er også muligt at få fremsendt en faktura, hvis du er godkendt som fakturakunde, hør os gerne om mulighederne. 

Alle priser på Aamanns er inklusiv moms og alle afgifter. Aamanns tager forbehold for skrive- og prisfejl.

Når du handler på Aamanns, kan et gavekort ikke indløses via webshoppen, skriv da en mail til [email protected], med din bestilling samt dit gavekortnummer, så vil vi naturligvis hjælpe med at oprette din bestilling. Bemærk at dit gavekort er gyldigt i tre år som udgangspunkt. 

Når du har godkendt din betaling på Aamanns, vil du få en ordrebekræftelse på mail.

Når du handler på Aamanns, skal du benytte et betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger, vil du ved indtastningen af kortoplysninger blive ført over til en betalingsside leveret af Bambora, der er certificeret til at håndtere betalingsdata. Bambora sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken Aamanns eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

  • Du skal være minimum 16 år for at købe alkohol over 1,2%

Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og din skærm viser en kvittering. Du er herefter bundet af din ordre (se dog nedenfor under “fortrydelsesret”). Du vil efterfølgende modtage en ordrebekræftelse. 

En sjælden gang sker det, at der under pakningen bliver byttet rundt på 2 ordrer, som kan resultere i, at du modtager forkerte smørrebrød. Vi sidder altid klar til at hjælpe dig. Ring til os på 20805201 eller skriv til [email protected], så finder vi en passende løsning. Hav gerne dit ordrenummer klar ved henvendelse.

Skulle du mod al forventning komme ud for at modtage mad, der ikke lever op til vores skarpe kvalitetskrav, må du hurtigst muligt kontakte os, så vi kan blive bekendt med den oplevelse, du har haft. Ring til os på 20805201 eller skriv til [email protected], så finder vi en passende løsning. Hav gerne dit ordrenummer klar ved henvendelse.

Sender du en mail, vil vi blive rigtig glade for at få billeddokumentation med. Dette er blot til videre feedback og fremtidig kvalitetssikring.  

Der er ikke fortrydelsesret på mad og levnedsmidler.
Du har naturligvis 14 dages fortrydelsesret på alle andre varer som f.eks. vores sæber og kogebøger så længe emballagen er ubrudt. 
Hvis du ønsker at returnere dine varer så skriv til [email protected], så finder vi en passende løsning. Hav gerne dit ordrenummer klar ved henvendelse.

Skulle du, trods vores procedurer og bedste intentioner, modtage varer, der er gået i stykker ved modtagelse, håber vi at høre fra dig med det samme. Ring til os på 20805201 eller skriv til [email protected], så finder vi en passende løsning. Hav gerne dit ordrenummer klar ved henvendelse.

Sender du en mail, vil vi blive rigtig glade for at få billeddokumentation med. Dette er blot til videre feedback og fremtidig kvalitetssikring. 

Vedr. Aamanns Deli & Takeaway, Aamanns Køkken, Aamanns Etablissement og Aamanns Genbo

Aamanns Aps
C/O Aamanns Køkken
Refshalevej 163A
1432 Kbh K
CVR: 39687518


Vedr. Aamanns 1921 og Aamanns Replik

NHG CPH A/S
C/O Aamanns Køkken
Refshalevej 163A
1432 Kbh K
CVR: 38324845

Der må ikke købes varer på Aamanns med henblik på videresalg. 

Når du bestiller hos os har vi brug for at behandle dine personoplysninger for at kunne levere dine varer og informere dig om din ordre. Du kan læse  mere om behandling af personoplysninger i vores persondatapolitik

Risikoen for varer købt i www.aamanns.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet

Forskellige rabatter kan ikke kombineres