FAQ

Vi giver her svar på 7 spørgsmål, vi ofte bliver stillet om vores frokostordning.

Finder du ikke svar på netop dit spørgsmål, så kontakt os på telefon 20805200 eller send os en mail på [email protected]

 

1. Hvilken type mad leverer Aamanns?

Vores frokost består af en varm ret med mulighed for at vælge vegetarisk alternativ. Hertil er der 3 slags pålæg, en fyldig salat, og en lettere salat af årstidens grønt med hjemmerørt dressing. Det hele suppleres med vores hjemmebagte brød og en ugentlig dag med sødt.

Flere gange årligt leveres smørrebrød i stedet for buffet. Frokosten består denne dag af 2 stk. smørrebrød pr. person + salat + ostebræt.

Aamanns Køkken udsender menukort over ugens menu om fredagen ugen forinden eller senest mandag formiddag. Menuerne er med forbehold for justeringer ift. råvaretilgængelighed.

2. Er maden økologisk?

Vi har Det Økologiske Spisemærke i sølv, hvilket betyder at vi bruger mellem 60-90% økologiske råvarer i vores køkken. Vi ved PRÆCIS, hvad der er i vores mad, og du får frokost helt uden unødvendige tilsætningsstoffer. Vores kød er fra friland, kyllingerne går frit og fisken fra bæredygtigt fiskeri.

3. Vi er flere vegetarer på vores kontor. Kan I lave særmenu til dem? 

Vi har altid dagens lune ret til både kødspisere og vegetarer, minimum to salater og et udvalg af både kød- og vegetariske pålæg til det hjemmebagte økologiske brød.

4. Tager I hensyn til allergier? 

Vi tilbyder vegansk, laktosefri og glutenfri alternativer. Desuden gør vi os meget umage med at oplyse om de mest almindelige allergener på vores menukort (laktose, gluten, nødder) samt info om svinekød i menuerne. I er altid velkommen til at kontakte os, for nærmere oplysninger om allegener i dagens menu.

5. Hvornår på dagen får vi frokosten leveret?

Frokosten leveres på alle hverdage (mandag-fredag) i tidsrummet mellem kl. 10.30-12.00. Maden leveres serveringsklar i skåle og fade.

6. Hvor længe kan maden holde sig?

Vi anbefaler, at kolde retter som pålæg, ost og salat sættes i køleskabet, og at den varme mad opbevares i termokasser indtil serveringstidspunktet. Maden må stå fremme til kl. 13.00. Herefter bør eventuelle rester fra frokosten kasseres, medmindre det har været på køl. Vi anbefaler ikke at rester fra frokosten gemmes til dagen efter.

7. Hvad gør vi med fadene og skålene efter frokosten? 

Brugt service skal tømmes for rester og skylles af jer. Vores chauffør tager kasser og brugt service med retur den følgende leveringsdag. Aamanns Køkken sørger for rengøring af service.